What's in the name of the game?

Gemaakt door: Janita

What’s in the name of the game….betekent letterlijk de manier hoe een spel wordt gespeeld. Dikwijls zegt de naam van een game wat het doel is van de game. denk maar eens aan: mens-erger-je-niet of ganzenbord of RISK. Natuurlijk gaat dit niet altijd op, want wat is de bedoeling van Regenwormen of Boonanza? Soms is het goed om op de verpakking al te kunnen zien wat het doel is van een spel en soms is het leuker om verrast te worden, vooral als het spel erg complex van aard is.

Afgelopen periode heb ik met Mirjam opgetrokken, een enthousiaste ondernemende professional. Zij is docent op een VMBO school en daarnaast coacht ze docenten en leerlingen in haar bedrijf NOORDKR8. Zij weet als geen ander activerende werkvormen in te zetten en heeft oog voor de persoon achter de leerling. Natuurlijk is haar vak Nederlands van groot belang maar bovenal het welbevinden van haar leerling. En ze doet er alles aan om haar leerlingen zo goed mogelijk tot hun recht te laten komen, zodat ze als zelfstandige individuen de school verlaten.

We raakten aan de klets en Mirjam had al goed nagedacht over wat ze wilde met een Creative Business Game (CBG).

 “Hoe kunnen we een eenvoudig kaartenspel maken, dat docenten aanzet tot nadenken?” Mijn radertjes begonnen meteen als een malle te draaien, maar het bleek al gauw dat dat niet hoefde. Tenminste nog niet in dit stadium. Mirjam haalde uit haar tas een uitgewerkt A4 tje met daarop al haar ideeën.

Het moest een kwartetspel worden. Maar niet zomaar een standaard kwartet spel. Het moest een kwartetspel worden met speciale en uitdagende vragen. Daarnaast bedacht Mirjam nog een extra toevoeging, wat ik hier natuurlijk niet ga verklappen ;)

Van een ‘eenvoudig’ kwartetspel was geen sprake meer. Het is een impactvolle  kaartenset geworden, met meer diepgang dan ‘alleen maar’ informatie overdracht. Het spel daagt uit om stil te staan bij jouw kr8. Wat drijft jou? Wat overtuigt jou? Etc.

Het spel hebben we dan ook niet voor niets Gedacht ’n Kracht genoemd. What’s in the name of the game? Er zit zoveel kracht in jouw gedachten. Jouw gedachten maken dat je een gevoel krijgt en bepaald gedrag vertoond. Wat voor gevolgen heeft dat in je dagelijkse leven? Ben je jezelf bewust dat er zich veel afspeelt tussen jouw oren? Voor het spel maakt het niets uit, je kunt het spel beide keren goed spelen, bewust of onbewust.

Mirjam heeft voor nu ervoor gekozen het spel eerst te spelen bij haar eigen coachées, om het spel eigen te maken en te testen. Dus geen grote oplage deze keer, maar wie weet ;) Voor nu is het genoeg om als inspiratiebron te dienen voor andere ondernemende professionals die ook graag een eigen Creative Business Game willen hebben. Kijk voor mijn aanbod op het Kiezelpakket en maak net als Mirjam de stap naar de next level en maak het verschil voor jouw klanten door een eigen carddeck te co-creëren. Ik ga graag samen met jou aan de slag!

 

Laat een reactie achter.

Reacties (0)